, ,

Notaris Joep ging viral op LinkedIn: dit is hoe

Notaris Joep dacht dat hij mijn saaiste klant zou zijn en ging met onze eerste post al viral. Dit is zijn verhaal.

Notaris Joep dacht dat hij mijn saaiste klant zou zijn en ging met onze eerste post al viral. Dit is zijn verhaal. Zo’n drie jaar geleden klopte Joep bij me aan. Hij was op dit moment al bezig met posten op LinkedIn om zijn notariaat onder de aandacht te brengen maar… er waren maar weinig mensen die zijn posts interessant vonden. Weinig likes, reacties en klanten.

Voor ons gesprek had ik natuurlijk al een kijkje genomen op zijn social media kanalen en dit is wat ik zag…

Zie jij wat ik zie?

Ik word als lezer aangesproken als ‘u’ terwijl ik me nog lang geen u voel. Ik zie woorden als hypotheek, overlijdensrisicoverzekering… Na het lezen van de eerste regel ben ik al afgehaakt.

Joep dacht dat dit was wat hij te bieden had. Dat dit zijn verhalen waren. Ik geloof dat meer ondernemers dat denken: mijn kennis is mijn ondernemersidentiteit. Dat is niet zo. Wat jij te vertellen hebt gaat zoveel verder. Ik ga je uitleggen waarom.

‘Ik ben jouw saaiste klant’

“Manouk, ik ga je saaiste klant zijn hoor. Ik heb nou eenmaal veel te maken met testamenten en hypotheken en het juridische aspect daarvan”, zei Joep tegen me.

Waarop ik zei: “Maar Joep, jij zit toch de hele dag met mensen aan tafel die iets meemaken wat voor ons allemaal op een bepaald punt relevant is? Ze vertellen jou toch over het kopen van een huis, over het afsluiten van een testament en alle redenen waarom je daar mee bezig kan zijn, ze vertellen je over hun bruiloft of over het oprichten van een bedrijf? Dat zijn de verhalen die relevant zijn voor je nieuwe klanten.”

Dat was het begin van een samenwerking die nu al jaren duurt.

Joep ging viral op LinkedIn met onze eerste post

Dit was de eerste post die we samen plaatste:

Zie je het verschil tussen die twee posts?

Van saaie, gortdroge theorie naar een verhaal dat je wil blijven lezen. Ongemerkt heeft Joep je zelfs nog een les geleerd en zichzelf als expert neergezet zonder dat je het doorhad. Interessant hè? Je weet namelijk nu wat er wel en niet in huwelijkse voorwaarden mag staan. Deze post had 35.500 views. Dat was de allereerste post samen.

Onze eerste post had maar liefst 35.500 views

Inmiddels zijn we vele viral posts verder met als hoogtepunt een post met 700.000 views. Joep zijn Posts hebben gemiddeld 5000 views. Zijn volgersgroep groeit met de week, mensen hangen aan zijn lippen. Hij heeft zulke toffe verhalen te delen en ik mag als zijn ghostwriter die verhalen met hem ophalen en ze omzetten tot converterende pareltjes. 

Want dat is wel wat die verhalen voor Joep zijn. Hij is al zo lang consistent waarde en entertainment aan het leveren dat mensen hem hieraan herkennen. Zijn verhalen worden enorm goed gelezen en men vertelt die verhalen door waardoor er een enorm vertrouwen is opgebouwd bij zijn publiek.

Het resultaat van viral gaan op LinkedIn

Het directe resultaat van deze posts? Er komen mensen vanuit Amsterdam naar Breda om bij hem hun testament op te laten maken. Terwijl ja, feitelijk gezien, kan je overal bij iedere notaris een testament laten maken. Maar deze mensen vertrouwen hem. Ze hebben het gevoel hem te kennen en het voelt fijn en veilig om bij iemand die je kent zoiets kwetsbaars als een testament te bespreken.

Dat is wat VIRAL gaan echt oplevert. Natuurlijk zijn de nummertjes leuk en streelt het je ego als je post meer views heeft dan een gemiddelde aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden. Maar het gaat erom dat je je beseft wat die cijfers op lange termijn aan impact betekenen. 

Expertstatus.

Bekendheid.

Vertrouwen.

Impact.

Klanten.

Als er iets is wat je van het verhaal van Joep kan leren is dat je veel meer verhalen in je hebt dan je nu ziet. Terwijl die verhalen echt het verschil maken als je ze op storytellingwijze online deelt.

De beste posts van Joep

Wil je de beste posts van Joep lezen, de posts die viral op LinkedIn gingen? Bekijk dan mijn persoonlijke favorieten hier:

  1. Opgelichte ouderen…
  2. Ik wil na mijn overlijden in dit huis blijven wonen!
  3. Ik dacht dat ik als notaris altijd zakelijk moest zijn.


Let vooral op de interactie bij deze posts. Dat is wat goede posts en storytelling dus losmaken bij mensen. Dat is waarom ook jij aan de slag zou moeten met verhalen.

Ben je benieuwd of Ghostwriting wat voor jou kan betekenen?
Weet dat je altijd een kennismaking met me kan inplannen. Duurt een halfuurtje. Dan hoor ik graag wat voor verhalen je niet denkt te hebben, zodat ik je kan laten zien dat ze er wel zijn. Jouw verhalen zijn goud waard – genoeg om ook viral te gaan op LinkedIn. Klik hier om iets met me in te plannen.

Updates ontvangen?

Het internet staat VOL met artikelen over marketing en online ondernemen. Het is veel en verwarrend. Wat is er nu eigenlijk waar? Wat is nu slim om wel of niet in te zetten? Waar moet je op letten?

Nou daarom presenteer ik je bij deze; de rode draad. De rode draad in online marketing, personal marketing en branding, storytelling en online ondernemen.

Maar ook de rode draad in de verhalen van al mijn klanten die VIRAL zijn gegaan. Behoefte aan inzichten en kennis? Duik er vooral in. Ik snap het trouwens ook als je niet constant deze website wilt refreshen. Er komen twee blogs per maand online, ik stuur ze één keer per maand naar je toe. Laat hier even je e-mail achter.