,

Mijn favoriete tools om klanten uit content te halen

Sinds 5 jaar noem ik mezelf content expert. Ik heb inmiddels een heleboel tools getest om het beste resultaat uit content te behalen. Ik noem hier mijn favorieten!

Sinds 2019 ben ik fulltime ondernemer en content expert. Sindsdien schrijf ik social media posts voor klanten, denk ik met ze mee over hoe we op zo slim mogelijke wijze hun personal brand in de markt kunnen zetten en hoe zij de juiste klanten uit hun content halen. Door de jaren heen heb ik dan ook allerlei tools getest om zo efficiënt mogelijk te werken en zoveel mogelijk resultaat uit de content te behalen.

Mijn werk bestaat namelijk vooral uit: social media posts, funnelmails en nieuwsbrieven schrijven, en als de klant helemaal blij is met de teksten dan plan ik alle posts ook nog in. Dit systeem gebruik ik overigens ook voor mijn eigen marketing en content.

Hoe ik precies werk, dat lees je hier.
Mocht je dat interessant vinden.

Je kan je dus wel voorstellen dat ik heel wat content tools heb getest, allerlei mailprogramma’s heb uitgeprobeerd én dat ik inmiddels een werkwijze heb ontdekt die voor mij heel fijn werkt. 

Laten we beginnen bij het begin: welke tool is voor mij GOUD als het aankomt op het schrijven van social media content?

Een van de beste tools om social media content te schrijven

Toen ik begon met teksten schrijven voor social media gebruikte ik Word. Ik schreef alle posts per klant in een document en dat verstuurde ik vervolgens per mail naar de klant. De klant stuurde dat document dan weer terug per mail met alle feedback erin, dat verwerkte ik en dat moest dan wéér terug… Vermoeiend. Zeker als je meerdere klanten hebt. Daarnaast sloeg ik die bestanden allemaal lokaal op op mijn laptop en dat werkte prima, totdat ik… *krijgt rode wangen van schaamte* jawel: koffie over mijn laptop gooide. Weg bestanden.

Sindsdien werk ik daarom in Google Workspace en dan met name in Google Drive en Google Docx. Hear me out. Ik kan niet meer zonder. Ik heb klantmappen en werk gestructureerd per klant alle content uit. Het fijne is, ik maak in de klantmap een Google Docx-bestand aan, een soort online Word, en daar schrijf ik de teksten in. De voordelen daarvan? Heb je even?

✅ Google werkt met AI om de spelling en grammatica te verbeteren. Niet alleen een punt en komma worden verbeterd, maar ook je zinsopbouw. Dat is top.

✅ Je kan samenwerken in één document, waardoor ik klanten eenmalig een link toestuur waarin we samen feedback kunnen verwerken en opmerkingen kunnen achterlaten. Dat scheelt zoveel op en neer mailen!

✅ Als je met Google Workspace werkt, dan werk je in de cloud. Je bestanden kunnen dus niet verloren gaan. Ook niet als je koffie over je laptop knoeit… Je kan inloggen op meerdere apparaten en zo zijn je posts altijd en overal beschikbaar. Dit is overigens helemaal veilig, niemand kan bij je bestanden en om in te loggen is altijd een tweestapsverificatie nodig.

De kosten zijn minimaal en geloof me, ze zijn het helemaal waard en eerlijk is eerlijk, een extra aftrekpost is nooit erg toch? Klik hier om Google Workspace te ontdekken!

Welke inplantool werkt goed om je social media posts in te plannen?

Gemiddeld plan ik zo’n 150 posts per maand in die automatisch online komen op Instagram en LinkedIn voor mezelf en klanten. Dat is nogal een klusje waardoor ik echt lang op zoek ben geweest naar een tool die hierin het meest efficiënt werkt. Na het testen van Hootsuite, Later, Buffer, noem maar op… heb ik de tool der tools gevonden die ik voor content inplannen het allerfijnst vind. Daarnaast heeft deze tool nog echt een 100% gratis optie én zijn de kosten laag wanneer je voor het betaalde abonnement gaat.

Ik heb het over: Publer!

Met Publer kun je overigens op nog veel meer kanalen content inplannen: Threads, Twitter, YouTube, Blogs, Pinterest en Telegram. Je kan alles aan elkaar koppelen en tegelijk inplannen.

Het is met alle oprechtheid de meest gebruiksvriendelijke tool die ik ken om social media posts in te plannen. Ik gebruik Publer nu 2,5 jaar en ik heb zo’n 30 kanalen gekoppeld. Alle posts komen altijd op tijd online voor mezelf en klanten, ik kan via Publer reacties onder posts inplannen en Publer heeft geen invloed op het bereik van de posts van mijn klanten. Ik heb met Publer zelfs de grootste VIRALS ooit gehad.

Publer houdt overigens ook alle statistieken bij van de posts per kanaal, waardoor je jouw resultaten op social media heel makkelijk kan meten. Dit valt overigens wel onder het betaalde account, maar de investering is een paar euro en zeker waard om eens een maandje te testen. Dit is echt een van de beste tools als het gaat om content inplannen.

Je kunt Publer ook gratis gebruiken tot 3 accounts, dus niets verplicht bij hen. 

Ik zou zeggen, check it out, klik hier!

Haal meer uit je content met…

E-mailmarketing! 

Het is zo zo ZO slim om social media content te combineren met e-mailmarketing content. De meeste warme mensen op mijn Instagram en LinkedIn schrijven zich in voor mijn ‘nieuwsbrief’, ook wel mijn Content Clues. Zij krijgen het als eerste te horen als ik een plek vrij heb voor mijn social media ghostwriting dienst of wanneer er weer een nieuw aanbod in mijn kluis komt.

Ik deel er hele andere soort verhalen dan op mijn social media kanalen als een soort extraatje. Dat maakt ook dat de inschrijvers op mijn e-maillijst geneigd zijn sneller een aankoop te doen. Dat niet alleen, ik werk uiteraard ook met e-mailfunnels en automatiseringen. Als je mijn Secret File aanvraagt (mijn weggever) dan krijg je daarna enkele mails om mij beter te leren kennen.

Door de jaren heen heb ik uiteraard ook weer van alles getest. Het meeste van wat er op de markt is vind ik niet prettig werken. Of het werkt gecompliceerd, of er zijn geen goede koppelingen met het websitesysteem dat ik gebruik.

Het e-mailmarketingsysteem dat ik gebruik is MailBlue, daar heb je ongetwijfeld wel eens van gehoord. Dit is de Nederlandse variant van ActiveCampaign en wat mij betreft écht het beste wat je als ondernemer kan gebruiken.

Als je nog een fijn systeem zoekt om mee te werken dan zou ik zeggen: geef MailBlue een kans. Ik ken eigenlijk niemand meer in mijn ondernemerskring die het niet gebruikt! Via deze link kun je een gratis proefaccount starten, kun je mooi even snuffelen in het systeem.

Hopelijk heb jij nu drie hele fijne nieuwe tools ontdekt om je content creatie nog makkelijker en sterker te maken. Ik kan zelf écht niet meer zonder Google Workspace, Publer en MailBlue. 

Goed om te weten: de links die ik in deze blog heb geplaatst zijn affiliatelinkjes. Dat betekent dat ik een klein bedrag verdien als jij daadwerkelijk met deze tools gaat werken. Daar merk jij niets van en voor mij is het altijd mooi meegenomen! Dat maakt de inhoud van deze blog trouwens niet minder waar, ik wil oprecht met je delen wat mijn favorieten zijn. 😊

Updates ontvangen?

Het internet staat VOL met artikelen over marketing en online ondernemen. Het is veel en verwarrend. Wat is er nu eigenlijk waar? Wat is nu slim om wel of niet in te zetten? Waar moet je op letten?

Nou daarom presenteer ik je bij deze; de rode draad. De rode draad in online marketing, personal marketing en branding, storytelling en online ondernemen.

Maar ook de rode draad in de verhalen van al mijn klanten die VIRAL zijn gegaan. Behoefte aan inzichten en kennis? Duik er vooral in. Ik snap het trouwens ook als je niet constant deze website wilt refreshen. Er komen twee blogs per maand online, ik stuur ze één keer per maand naar je toe. Laat hier even je e-mail achter.