Die quote hierboven, die is best wel confronterend, hè? Wat er staat is dat geen social media hebben als bedrijf geen mogelijkheid is. De enige keuze die je hebt is hoe goed je het gaat doen. Het is waar. Social media is onlosmakelijk verbonden met ons dagelijks leven, met de keuzes die we maken en met welk beeld we hebben bij een product, dienst of bedrijf. Dat doe jij, dat doe ik, maar dat doen ook de klanten van de organisatie waar je voor werkt. Enkel een Facebookpagina en een sporadisch bericht op Instagram en Linkedin; daar kom je niet meer mee weg. Ook niet als er genoeg klanten zijn.
Een goede zichtbaarheid op social media draagt bij aande naamsbekendheid, het imago, de wijze waarop potentiële medewerkers kijken naar de organisatie en aan social proof (ben je betrouwbaar). Daaruit volgen uiteraard leads, aanvragen, klanten. Maar vaak is dat niet het hoofddoel.
Dat doe ik door de medewerkers (die zich bezighouden met marketing of zichtbaarheid) een dagdeel, een dag of in meerdere dagen op te leiden. Afhankelijk van het beoogde doel. Iedere workshop maak ik op maat. Ik stem de workshop dus volledig af op waar de organisatie nu staat en nog belangrijker: op waar de medewerkers nu staan qua kennis. Social media is een breed begrip, daarom heb ik de onderwerpen die we in de workshop gaan behandelen afgekaderd. Geloof me, dit is waar de meeste organisaties op stuklopen. Dus, ik help je graag bij een volledig afgestemde workshop met betrekking tot:
Zijn de posts op social media wel leuk maar zou je wensen dat je communicatie- en marketingmedewerkers nét wat beter kunnen schrijven? Mis je de creativiteit en de mate van overtuiging in de teksten? Ik leid jouw medewerkers in deze workshop op vanaf hun niveau tot het niveau waarbij ze enorm inspirerende, motiverende en overtuigende teksten schrijven uit de losse hand.
Zet je medewerkers in als ambassadeurs. Zij zijn de mensen achter de schermen met de verhalen. De mensen die weten wat er speelt bij klanten, bij collega’s. Dit zijn de echte mensen verhalen die nog zo weinig te lezen zijn op platformen als LinkedIn. In een workshop op maat leer ik jouw medewerkers hoe ze vanuit de organisaties krachtige posts schrijven en online zetten. Zo werken je medewerkers aan hun eigen personal brand en de organisatie aan een grotere online zichtbaarheid.
Wil jij jouw medewerkers of klanten opleiden tot ware ‘social sellers‘? Wil je dat ze leren om vanuit de klant te denken en minder vanuit het bedrijf? In deze workshop staat de ideale klant, de doelgroep, centraal. Daar omheen bouwen we een contentstrategie op én komt de basis van converterend schrijven voorbij. Aan het einde van de workshop weten de deelnemers hoe ze door stevige teksten en goede socialmediacontent klanten kunnen werven uit social media.
Is dit wat jouw organisatie kan gebruiken? Dan nodig ik je graag uit voor een intakegesprek waarin ik graag hoor waar de leerpunten liggen, zodat ik kan inventariseren in de inhoud van de workshopDaarna volgt een offerte. Klik op onderstaande button voor het boeken van de intake.
Komen mijn pijlers in de buurt van wat je zoekt maar is dit het nog niet helemaal? Je mag altijd een aanvraag doen., Mijn kennis over socialmediacontent en storytelling reikt vrij breed. Vragen kan altijd. In dat geval raad ik je aan een e-mail met je wensen te sturen naar manouk@asome.nl.
Jazeker, hiervoor mag je ook een e-mail sturen naar manouk@asome.nl met daarin je vraag. Ik spreek regelmatig voor bedrijven en heb hier ervaring in. Ik heb ervoor gekozen dit niet groot in de etalage te zetten, omdat het niet mijn core-business is. Maar leuk vind ik het wel! Dus laat van je horen, ik kom graag je event bijwonen.
Je leest het al, de workshops zijn op maat. Ook geef ik workshops variërend in dagdeel tot meerdere dagen. Daar hangt de prijs vanaf. De minimale prijs kan ik je vertellen, je hebt een workshop op maat vanaf € 1500,- exclusief btw. Sprekersklussen hebben een ander tarief. Stuur hiervoor een e-mail met je aanvraag, dan maak ik op basis daarvan een passende offerte.
Na de workshop zorg ik ervoor dat de deelnemers een samenvatting krijgen in de vorm van een online document. Dit is geschreven, geen video. We zullen tijdens de workshop ook praktisch aan de slag gaan, zodat de theorie meteen in de praktijk wordt gebracht. Hierdoor wordt de stof automatisch beter opgeslagen. Als naslagwerk ontvangen zij een online document.
Ik ben actief op LinkedIn en Instagram, lijkt me leuk als we daar alvast kennismaken. Heb je een vraag en heb je het antwoord niet op de website gevonden? Stuur me dan gerust een e-mail.